گاو بنفش یک کتاب بازاریابی است که در سال 2003 توسط ست گادین منتشر شد. گادین استدلال می کند که در بازاری که با محصولات و خدمات یکسان انباشته شده است، تنها راه موفقیت، خلق چیزی است که «قابل توجه» و «قابل توجه» باشد. او از استعاره «گاو بنفش» برای توصیف این ایده استفاده می کند: اگر در یک مزرعه گاو بنفش ببینید، به یاد می آورید، زیرا متفاوت است. به همین ترتیب، اگر یک کسب و کار یا محصولی را ایجاد کنید که قابل توجه باشد، توجه مردم را به خود جلب می کند و احتمال موفقیت شما بیشتر است.
گادین در کتاب خود توصیه می کند که برای ایجاد یک گاو بنفش، باید به دنبال راه هایی برای متمایز کردن خود از رقبا باشید. این می تواند به معنای ارائه یک محصول یا خدمات جدید و نوآورانه، یا اتخاذ یک رویکرد بازاریابی منحصر به فرد باشد. مهم این است که چیزی پیدا کنید که شما را از بقیه متمایز کند و باعث شود مردم به یاد شما بیفتند.
گاو بنفش یک کتاب مفید برای هر کسی است که به دنبال راه هایی برای بهبود بازاریابی خود است. این کتاب به شما کمک می کند تا درک کنید که چگونه می توانید از انبوه محصولات و خدمات یکسان متمایز شوید و توجه مردم را به خود جلب کنید.
در اینجا چند نکته از کتاب گاو بنفش برای کمک به شما در ایجاد یک گاو بنفش آورده شده است:
اگر این نکات را دنبال کنید، می توانید یک گاو بنفش ایجاد کنید که توجه مردم را به خود جلب کند و احتمال موفقیت شما را بیشتر کند.
در اینجا چند نمونه از گاوهای بنفش آورده شده است:
اینها تنها چند نمونه از گاوهای بنفش هستند. اگر می خواهید کسب و کار خود را از بقیه متمایز کنید، باید به دنبال راه هایی برای ایجاد یک گاو بنفش باشید.